Hz.Yakub (a.s), Yusuf (a.s.)’a Kavuşmak İçin Okuduğu Dua ve Hz. Yûsuf’un Duâları

Hz.Yakub (a.s), Yusuf (a.s.)’a Kavuşmak İçin Okuduğu Dua ve Hz. Yûsuf’un Duâları

Cebrâil (a.s), Hz. Yâkub (a.s.)’ın Yûsuf’un hasreti ile yanıp tutuştuğunu görünce;

Sana bir dua öğreteceğim, okuduğunda Yusuf’a kavuşursun buyurdu.

BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRÂHİM

“YÂ MEN LÂ YA’ LEMÜ KEYFE İLLÂ HÜVE VE YA MENLÂ YEBLUĞU KUDRETUHÛ FENİRUHU GÂYRUHÜ FERRİC ANNİ”

“Ey kendisinden başkasının; kendisinin nasıl olduğunu bilmeyen (Allah`ım)! Ey kudretine kimsenin erişemediği (Rabbim)! Benim bu sıkıntımı gider.” duasını talim etti.

Kaynak: Sırrul Esrar Dualar

Bu duayı hergün okudu ve 7 gün içinde oğlu Yûsuf (a.s.)’dan haber aldı.

NOT; Şöyle uygulamak isabetli olabilir; Önce niyet edilir, kimin için okunuyorsa, kiminle kavuşmak isteniliyorsa, ona niyet edilir. Yatsı ve sabah namazlarından sonra okunmalıdır. He duada olduğu gibi duâya başlamadan en az 11 istiğfar, 11 salâvat ve Besmele-i Şerîf ile okumaya başlanır. 3-5-7-21-41 gibi tekli sayılar ile okunur. Duâ sonunda yine 11 salâvat okunur. Duamızın kabûlü için gönlünce dua edilir.

***

Yâkup (a.s.)’ın Duası

Hz. Yûsuf a.s. bulunamayınca çaresizlikle Allah’a yalvaran Hz. Yâkup a.s. şöyle dua etti:

قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللّهِ 

Okunuşu: Kâle innemâ eşkû bessî ve huznî ilallâhi…

Anlamı: “Sıkıntımı, keder ve hüznümü sadece Allah’a arz ediyorum.”

(Yûsuf Sûresi, 86. Âyet)

Yusuf (a.s.)’ın Duası

Yusuf (a.s.), kardeşleri tarafından kıskançlık sebebiyle bir kuyuya atılmış, burada yolcular tarafından bulunmuş,

Mısır’a götürülüp satılmıştır. Çok güzel ve sevimli olan Hz. Yusuf ’u Mısır Hazine bakanı almıştır. Bakanın evinde yaşarken bakanın eşi Zeliha, Hz. Yusuf ’a ahlâksız teklifte bulunur. Yusuf Peygamber kabul etmeyince de kendisine iftira eder. (bk. Yûsuf, 12/4-57)

Bunun üzerine hapse girmesi söz konusu olunca şöyle dua eder:

رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ

Okunuşu: “Rabbis-sicnü ehabbü ileyye mimmâ yed’ûnenî ileyhi ve illâ tasrif ‘annî keydehünne asbü ileyhinne ve ekümminel-câhilîn.”

Anlamı: “Ey Rabbim! Zindan bana bunların davet ettikleri şeyden daha sevimlidir. Eğer Sen, bu kadınların tuzaklarını benden uzaklaştırmazsan, ben onların sevdasına düşer, cahillerden olurum.” (Yûsuf, 12/33)

Hapisten kurtulup Mısır’a Hazine bakanı olunca şu duayı yapmıştır:

رَبِّ قَدْ آٰتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَعَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ فَاطِرَ

السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَنْتَ وَلِيِّي فِي الدُّنْيَا وَالْاٰخِرَةِ تَوَفَّنِي مُسْلِمًا

وَأَلْحِقْنِي بِالصَّالِحِينَ

Okunuşu: “Rabbi kad âteytenî minel-mülki ve ‘allemtenî min te’vîlil-ehâdîsi fâtıras-semâvâti vel-ardı ente veliyyî fiddünyâ vel-âhıreti teveffenî müslimevve elhıknî bissâlihîn.”

Anlamı: “Ey Rabbim! Sen bana dünya mülkünden nasip verdin ve bana rüyaların tabirinden bir ilim öğrettin. Ey gökleri ve yeri yoktan var eden Rabbim! Benim velim sensin, benim canımı müslüman olarak al ve beni sâlih kulların arasına kat!” (Yûsuf, 12/101)

Yusuf peygamberin duasında şu hususların öne çıktığını görüyoruz:

Allah’ın haram kıldığı bir fiili işlememek için hapse girmeyi göze alan Hz. Yusuf, haram fiilden ancak Allah’ın yardımı ile kurtulmanın mümkün olduğunu dile getiriyor ve bu konuda Allah’tan yardım istiyor. Allah da onu bu kötülükten koruyor. (Yûsuf, 12/24) Mısır’da hazine bakanı olduktan sonra, Allah’ın kendisine verdiği mülkü ve ilmi itiraf ediyor, kendisinin velisi ve yardımcısı olduğunu dile getiriyor ve Allah’tan Müslüman olarak ölmeyi ve sâlihlerin arasına dâhil etmesini istiyor.

Hz.Yakub (a.s), Yusuf (a.s.)’a Kavuşmak İçin Okuduğu Dua ve Hz. Yûsuf’un Duâları’ için 2 yanıt

  1. Allahim beni sevdigime kavuştur allah için benim icin dua edin hanim hüseyin icin dua birbirine kavuşmak için allahin 99 adin 🤲hurmedine duami kabul eyle yarappim🤲 allah için dua edin kavuşmak için lütfen 🙏

Yorum bırakın